Op vrijdag 9 juni is het tijd voor de eerste editie van Live at Wantij, in het Wantijpark in Dordrecht. Zaterdag 10 juni is Wantijpop. Het evenement wordt gesponsord door diverse bedrijven.

DORDRECHT – Zoals Harjan Dekkers van het bedrijf Dekkers van Gerwen. Een drukkerij die al meer dan 100 jaar in Dordrecht gevestigd is en waar persoonlijke aandacht voor het product heel erg belangrijk is. Het bedrijf is hoofdsponsor, vertelt Dekkers. “Ik ken de organisatoren al heel lang, het zijn vrienden van me. Ik ben geboren in Dordrecht en vind dat je dingen die in je eigen stad plaatsvinden, moet steunen.”

Een andere sponsor is VLGP, dat staat voor Van Leeuwen Glasprojecten, uit Dordrecht. Het bedrijf is specialist in de verwerking en bewerking van alle soorten vlakglas voor de bouwwereld. Directeur Pascal de Haan: “We hebben vorig jaar genoten van Wantijpop. Dus besloten we budget vrij te maken voor Live at Wantij. Het mooie is dat ik op vrijdag met zakenrelaties naar Live at Wantij kan en op zaterdag naar Wantijpop met vrienden. Een mooie combinatie!”

Ook Jolanda den Otter, directeur van LCS Piping uit Ridderkerk, steunt het evenement graag. Haar bedrijf maakt leidingwerk voor luxe jachtbouw. “Wij zijn sponsor omdat Wantij iets voor de hele samenleving is – van jong tot oud. We vinden het fijn om hier een stukje aan bij te dragen.”

Andere sponsoren en partners van het festival zijn Ames, AA Lease, Ten Raede Groep, Jupiler, Gemeente Dordrecht, Netwerk,  Groenendijk PGN Bouw,  Du Pont, Persgroep, Coca-Cola  Mennes Creative,  Van der Wees Transport,  Gigant,  Agro Service J.P. Vis, Unlimited Productions,  Dekkers van Gerwen,  LCS Piping,  Van Leeuwen Glasprojecten,  Rabobank Drechtsteden, Aggreko,  Studio Fraaj,  Fles & Mes, Khotinsky,  Popcentrale,  Van Pelt Kapsalon en Boonstoppel Wijnen